Valsts un pašvaldību iestādēm pieejams jauns bezmaksas oficiālās elektroniskās adreses pārlūka laidiens | Ventspils Digitālais Centrs

Jaunumi

Valsts un pašvaldību iestādēm pieejams jauns bezmaksas oficiālās elektroniskās adreses pārlūka laidiens

Kopš pirmdienas, 16. maija, visām valsts un pašvaldību iestādēm ir pieejams jauns bezmaksas oficiālās elektroniskās adreses (sauktu arī par e-adresi) pārlūka laidiens, kurā ieviesti vairāki būtiski, lietotājiem noderīgi uzlabojumi.

Oficiālo elektronisko adresi valstī izmanto jau vairāk kā 7000 organizāciju, saskaņā ar Oficiālās elektroniskās adreses likumu tās izmantošana ir obligāta visām valsts pārvaldes iestādēm, karavīriem, tiesām un tiesu izpildītājiem, savukārt no 2023. gada tā kļūst obligāta arī visām juridiskajām personām.

Lai atvieglotu oficiālās elektroniskās adreses izmantošanu un paātrinātu tās ieviešanu valsts pārvaldē, Ventspils Digitālais centrs, sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju ir izveidojis un uztur oficiālās elektroniskās adreses pārlūku, ko bez maksas izmanto aptuveni 1000 valsts un pašvaldību iestāžu, kā arī kapitālsabiedrības, kurām ir deleģēti valsts pārvaldes uzdevumi un ar tā palīdzību ir apstrādāti vairāk kā 708 000 dažādu ziņojumu.

Pārlūks, kura pirmais laidiens lietotājiem kļuva pieejams jau 2018. gadā, nu ir papildināts ar daudzām jaunām iespējām. Gan saņemtajiem, gan nosūtītajiem oficiālās elektroniskās adreses sūtījumiem tagad ir iespēja piešķirt dažādas – gan iestāžu pašu izveidotas, gan jau gatavas birkas (tagi). Turklāt par katru no birkām tiek parādīta informācija, kurš darbinieks to ir pievienojis un kad. Šādā veidā ir iespējams gan norādīt saņemto un nosūtīto ziņojumu reģistrācijas numurus, gan veidot elektronisko dokumentu apriti, izmantojot birkas, kas attēlo iestāžu dokumentu aprites procesa dažādos posmus – “Saņemts”, “Reģistrēts”, “Apstrādē”, “Izpildīts” utt.

Tā kā Oficiālās elektroniskās adreses likums nosaka, ka tā ir obligāti izmantojama, ja vien saņēmējs tādu ir izveidojis, e-adreses esamība ir jāpārbauda pirms katra dokumenta izsūtīšanas. Līdz šim fizisko personu e-adreses esamību bija iespējams pārbaudīt vien iestāžu lietvežiem – personām, kuras veica dokumentu saņemšanu un nosūtīšanu, jaunais laidiens nodrošina iespēju šādu pārbaudi veikt jau dokumentu sagatavotājiem, tādā veidā nosūtāmo dokumentu iespējams uzreiz atbilstoši sagatavot, tā ietaupot laiku un atvieglojot darbu.

Jaunajā laidienā tiek daudz sīkāk izsekotas arī problēmas, kas saistītas ar sūtījumu sagatavošanu un nosūtīšanu, piemēram, lietotājs tiek brīdināts, ja mēģina sūtīt ziņojumu bez tam pievienota dokumenta, kā arī daudz sīkāk tiek izsekoti visi posmi ziņojuma nogādē adresātam, uzreiz paziņojot, ja rodas kādas problēmas.