Sperts pirmais būtiskais solis spēļu izstrādes attīstībai Ventspilī | Ventspils Digitālais Centrs

Jaunumi

Sperts pirmais būtiskais solis spēļu izstrādes attīstībai Ventspilī

Otrdien, 19 februārī, Ventspils Digitālajā centrā  projekta “Baltijas spēļu izstrādes industrija – Stiprinot reģionālo attīstību” (BGI) ietvaros norisinājās apaļā galda diskusija, kuras laikā dažāda profila speciālisti sprieda par spēļu industrijas attīstības iespējām Latvijā un Kurzemes reģionā.

Pasākumā piedalījās Izglītības un zinātnes ministrijas, Ventspils pašvaldības, Ventspils Augstskolas, Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas, GameDev Latvia, GoEXANIMO, Digital Health Cluster Latvia, Ventspils Augsto tehnoloģiju parka, LIAA Ventspils biznesa inkubatora, MadcapGames, Baltijas-Vācijas tirdzniecības kameras un Ventspils Digitālā centra pārstāvji, kā arī Berlīnes neatkarīgo spēļu festivāla A MAZE  programmas koordinators.

Diskusijas dalībnieki runāja par esošo situāciju Latvijā, ņemot vērā dažādus izglītības un biznesa aspektus. Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas pārstāve Laura Vilsone iepazīstināja ar Latvijā esošo spēļu izstrādes tirgus segmentu, identificējot tā pieaugumu pēdējo gadu laikā un norādot uz augošās industrijas pozitīvajām tendencēm, kā arī lielo potenciālu Latvijā.

Pasākuma īpašais viesis Lorenzo Pilia iepazīstināja ar savu pieredzi, organizējot dažādus spēļu industrijas veicināšanas pasākumus Berlīnē, esošo situāciju spēļu industrijā Vācijā, kā arī sniedza eksperta viedokli par spēļu industrijas kopienas veidošanu, jaunuzņēmumu radīšanu un sadarbības veicināšanu starp Latviju un Vāciju, ar mērķi attīstīt spēļu industriju.

Ventspils Digitālais centrs kopā ar Baltijas-Vācijas tirdzniecības kameras un Ventspils Augsto tehnoloģiju parka kolēģiem iepazīstināja diskusijas dalībniekus ar BGI projektu un tā ietvaros paredzētajām aktivitātēm, kā arī industrijas attīstību reģionā. Diskusijas noslēgumā katrs dalībnieks dalījās ar viņuprāt turpmāk veicamajiem darbiem, lai veicinātu spēļu industrijas attīstību.

Diskusijā aktīvi iesaistījās visi dalībnieki, un dienas ietvaros tika izskatīti dažādi spēļu industrijas attīstības scenāriji, identificējot veicamās aktivitātes turpmākajai attīstībai.

Kā atzīst projekta vadītājs Gundars Bergmanis - Korāts, apaļā galda diskusija bija vērtīgs pasākums visiem diskusijā iesaistītajiem, kas ļaus gūtos vietējos un ārvalstu kontaktus nākotnē izmantot, lai piesaistītu dažādus nozares ekspertus un uzņēmumu/institūciju pārstāvjus pasākumu organizēšanā, kā arī veiksmīgi veidojot sadarbību ar biznesa inkubatoriem, izglītības iestādēm un uzņēmumiem.

Pasākuma rezultātā dalībnieki vienojās par apaļā galda diskusijas turpināšanu – nākamā tikšanās plānota 14. maijā Rīgā,  Baltijas-Vācijas tirdzniecības kameras telpās.

Apstiprinātais Ventspils pilsētas pašvaldības iestādes "Ventspils Digitālais centrs" finansējums projekta ietvaros ir EUR 108 100 t.sk. 85% ERAF finansējums – EUR 91 885, 10% pašvaldības finansējums – EUR 10 810 un 5% valsts budžeta dotācija – EUR 5 405.