Izmaiņas tehnoloģiju konkursa “Ventspils IT izaicinājums 2020” norisē | Ventspils Digitālais Centrs

Kļūdas ziņojums

Notice: Undefined index: textsize textsize_increase() (rinda 68 no /var/www/clients/client1/web15/web/sites/all/modules/textsize/includes/textsize.block.inc).

Jaunumi

Izmaiņas tehnoloģiju konkursa “Ventspils IT izaicinājums 2020” norisē

Epidemioloģiskā situācija konkursa norises valstīs Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Somijā kļūst arvien stingrāka, tāpēc, lai rūpētos par skolēnu drošību un ievērotu noteiktos ierobežojums, šogad konkurss 4. – 12. klases skolēniem tiks organizēts tikai tiešsaistē. Joprojām tiek plānots, ka klātienē tiks organizēts fināls 1. – 3. klašu skolēniem, kurā piedalās skolēni tikai no Latvijas.

Lai nodrošinātu godīgu konkurenci visās vecuma grupās, kā arī dotu iespēju vairāk starptautiskajām komandām pieteikties dalībai konkursā, pieteikšanās termiņš tiek pagarināts līdz oktobra beigām – 28. oktobrim. Savukārt konkursa fināla norise tiek pārcelta uz novembra beigām –  no 23. līdz 27. novembrim. Fināla norises laiki pa grupām:

  • 23. novembrī - D grupas (10. līdz 12. klase) fināla uzdevumu izpilde tiešsaistē;
  • 24. novembrī  - C grupas (7. līdz 9. klase) fināla uzdevumu izpilde tiešsaistē;
  • 25. novembrī  - B grupas (4. līdz 6. klase) fināla uzdevumu izpilde tiešsaistē;
  • 26. novembrī  - A grupas (1. līdz 3. klase) fināla uzdevumu izpilde klātienē, Ventspilī;
  • 27. novembrī – B, C, D grupu apbalvošana tiešraidē, A grupas apbalvošana klātienē.

Šogad konkurss tiek veltīts topošajam Ventspils Zinātnes un inovāciju centram. Konkursa tēma būs cieši saistīta ar tehnoloģiju klātesamību visās dzīves jomās, īpaši izceļot dabas zinātnes, inženierzinātnes, matemātiku un tehnoloģijas (STEM). Veicot konkursa uzdevumus, skolēniem būs iespēja saprast STEM jomu mijiedarbību ar citām nozarēm, akcentējot tehnoloģiskās iespējas visdažādākajās nozarēs, tai skaitā arī mākslā, mūzikā, dizaina izstrādē, spēļu izstrādē un citos radošos virzienos.

Pieteikties aicināts ikviens 1. – 12. klases skolēns, kurš vēlas pārbaudīt un parādīt savas zināšanas STEM jomā ar iespēju iegūt vērtīgas naudas balvas. Skolēniem jāizveido 3 cilvēku komanda un jāpiesaista savai komandai pieaugušais, kas var būt gan skolotājs, gan kāda dalībnieka vecāks. Konkurss tiek rīkots divās kārtās. Neklātienes kārtā, kura ilgst no 2. septembra līdz 28. oktobrim, komandai ir jāizpilda un jāiesniedz organizatoru izstrādātie uzdevumi. Konkursa reģistrācijas anketa, uzdevumi un nolikums ir atrodami konkursa mājas lapā www.ventspilsitc.com.

Konkursa fināla kārta, kurā iekļūs 64 erudītāko dalībnieku komandas, norisināsies no 23. līdz 27. novembrim – A grupai klātienē, B, C un D grupām tiešsaistē. Katrai no grupām tiks veltīts viens no STEM virzieniem:

  • A grupa (1. – 3. klase), skolēni no Latvijas: zinātne;
  • B grupa (4. līdz 6. klase), skolēni no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas: tehnoloģijas;
  • C grupa (7. līdz 9. klase) skolēni no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas: inženierzinātnes;
  • D grupa (10. līdz 12. klase) skolēni no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas: matemātika.

Konkursa “Ventspils IT izaicinājums” finālistiem būs iespēja cīnīties par vērienīgu naudas balvas fondu 12 000 EUR apmērā. Plānoti tiek arī vairāki papildus konkursi, kas norisināsies “Ventspils IT izaicinājuma” ietvaros, sniedzot iespēju aktīvākajiem konkursa dalībniekiem – gan skolotājiem, gan skolēniem, gan skolām iegūt vērtīgas papildus balvas.

Sīkāku informāciju par konkursa norisi iespējams atrast konkursa mājas lapā: www.ventspilsitc.com, kā arī sociālajos medijos Instagram un Facebook: @ventspilsitc. Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām rakstīt uz e-pastu: vita.vitola-lapina@ventspils.lv.

Konkursa veiksmīgai norisei svarīga ir uzticamu partneru līdzdalība, šogad draugu loks ir kļuvis plašāks: Information Technology Foundation for Education (HITSA), Network of innovative informal education for youth (INPUT), izglītības organizācija MTÜ Nuti-Võlur, IT Izglītības fonds - Start(IT), Prezi, Infogram, Overly, Accenture Latvia, Latvijas Informācijas un Komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA), organizācija “All Digital”, projekts “STEAMonEdu”, Latvijas informātikas olimpiāde, eTwinning, Zemgales Reģionājais Kompetenču attīstības centrs, Ventspils pilsētas dome, Ventspils Augstskola, Ventspils Digitālais centrs, Ventspils Tehnikums, Ventspils Jaunrades nams un Ventspils Izglītības pārvalde.